October 13, 2019

אמא, אבא יקרים
ושוב אני פוקדת את הקברים
שוטפת מצבות, מתפללת ובוכה
מבקשת מכם סליחה ומחילה

אין, איו עוד כמוכם אנשים
אין אין עוד כמוכם הורים
עשיתם מעל ומעבר לטובתי
ממש הקרבתם עצמכם למעני

צר לי מאד שלא הקמתי משפחה
נהגתי בטפשות ובחוסר תבונה
לא שמעתי בקולכם קול ההגיון
וכך נשארתי לבד, אני והקלון

בקשת סליחה מחילה ורחמים
מופנית אליכם הורים יקרים
נוחו בשלווה על מושכבכם הנצחי
בקשו  נא מאלוהים שנה טובה עבורי




Draga Mama,  Draga Tata
Ma gandesc la voi si la a mea soarta
Ce oameni cumsecade, ce parinti minunati
De toata lumea ati fost apreciati

De soarta sunt tare lovita
Poate n-am fost o sincera fiica
Si acum ma simt pedepsita
Caci sunt singura si umilita

Odihniti-va in pace dragi parinti
Va cer iertare cu lacrimi fierbinti
Rugati An Nou pentru sufletul meu
De la cel atotputernic, la Dumnezeu


ָ
 אמאלה ,אבאלה יקרים
היתם גדולים מן החיים
בני אדם כמו שצריך
אצלי אין לכם תחליף

אזלו הדמעות והמילים
לבטא את כל הקשיים
של להיות לבד ובודדה
בלעדיכם וללא משפחה

תנוחו בשלום ובשךווה
סלחו לבתכם האומללה
בקשו מאלוהים שיעזור
לתחלואיה שיביא מזור


Mama draga,

De -- ani mai parasit
Far de tine nu-s nimic
Doar o frunza-n vant
Pan-ce cade la pamant

N-am valoare far de tine
N-am alint si n-am iubire
Nu primesc, si n-am respect
Am pierdut  orice chef.

Tu erai sprijinul meu
Nu mai pot de dorul tau
Dormi in pace mama draga
Dupa a ta viata zbuciumata

Roaga te pentru al meu bine
Desi nu merit, nu imi vine
Am nevoie de iertarea ta
Ca viata sa o pot continua
* * *
Tata Drag,

Tatal meu cel drag
Zambetul  tau cald
Il caut si nu-l gasesc
De -- ani este sters

Bunatatea ta
Nu o pot uita
Fata ta blajina
Facea ziua senina

Iarta ale mele pacate
Si ureaza-mi sanatate
Odihnestete in pace
In universul care tace

אמא, נשמה, מלאך
מאז שאת ממני הלכת
אני לבד, הבית מוזנח
קשה לי להתאושש מן המכה

עברו -- שנים של יסורים
ריק לי בלב, אני כולי געגעוים
הופכת ומשחזרת בלי הפסק
 את התקופה בין "שבועות" ליום מותך
היה זה פרק זמן איום ונורא
של מחלה,בית חולים,לוויה

היום -- שנה, אמא, לפטירתך
עבורי זה גם יום של חשבון נפש נוקב
אני חשה רגשי אשמה וחרטה
לגבי דברים ומעשים שונים
ומבקשת ממך סליחה, ורחמים

אבא, כמעט -- שנה שאתה באדמה
אך רוחך למעלה, עם השכינה
טוב לבך, חוכמתך וצניעותך
זיכו אותך בעילוי נשמת

Mama , scumpa mama
Sunt --ani de cand te-ai dus
Boala si suferinta te-au rapus
Nu te-ai lasat si ai luptat
Pana ce sufletul in Ceruri a urcat

Tata, tata, tatal meu
La tine ma gandesc mereu
Imi lipseste zambetul tau
Umorul si mersul greu

Aproape -- ani de cand ne-ai parasit
Te-ai dus in lumea  de veci si nai mai revenit
Iarta-mi te rog multele mele pacate
Fate de tine, de mama, si de frate


Mama scumpa Beti, Tata drag David
Mie dor de voi, va deplang amarnic

Totul in jurul meu e trist si jalnic
La lucru m-au pensionat
Vecinii urat s-au purtat
Rudele s-au indepartat

Voi ati fost lumina, raza de soare
Acum e intuneric, bezna mare
N-am sperante la nimic bun
Nu stiu ce sa fac la ce sa ma pun

De durere si napasta
M-am retras in casa 
Am ramas si far de dinti
Ajutati-mi dragi parinti

Multe-n viata am gresit
Fata de voi pacatuit
Dar nu-s chiar atat de rea 
Ca soarta mi-e asa de grea

Mila si iertare, mila si iertare
Dumnezeu , cel de Sus e mare
Rugati-l voi sa ma ierte
Nu caut cu nimeni certe

Odihniti-va in pace
In acea lume care tace
* *  * * * * *
Mama draga, Tata drag
Parca ieri ma-ti parasit. Si totusi au trecut multi ani (--ani de la despartirea de tine tata,--ani de la despartirea de tine mama).

In ajun de Anul Nou, va rog sa-mi iertati multelepacate fata de voi si sa va rugati la Dumnezeu pentru mine - sa-mi dea sanatate si succes in toate. Sa nu am suparari de niciun fel cu nimeni si nimic, sa ma pot ocupa de casa pe care am negljat-o pana acum.

Fie ca sufletele voastre sa se odihneasca -n pace!
Ihre neshumes zolen ruhen in Shulem!

אמא יקרה, אבא יקר

עברו -- שנה מאז נפרדתי ממך אבא, --שנה מאז נפרדתי ממך אמא. כאילו זה היה אתמול. לא התאוששתי מהסתלקותכם מחיי , ומן החיים בכלל,

אנא סלחו לי על חטאי הרבים ובקשו עבורי מאלוהים רחמים, בריאות,
 ,פרנסה,הצלחה,שנה טובה ומבורכת, גמר חתימה טובה



6 comments:

Sakuranko said...

Oh very interesting darling

Nancy Chan said...

A very touching tribute to your mom and dad. It also brings back my memories of my dad who has departed many years ago and my mom who is staying in another country with my sister. I do miss her. May peace be with you.

MARY JAMES said...

One of the best decision i ever made was contacting Dr Otonokpo to help me get my lover back, I was life filled with happiness after i contacted Dr Otonokpo because he didn't just bring my lover back to me he also made our love for each other more unique and superb. If you need to spice your relationship with more love and attention contact Dr Otonokpo on his Email Address otonokpotemple@gmail.com, call/whatsapp him via his contact +2348114129781 and be happy just like i am, thanks Dr Otonokpo for your great work.

Jyoti said...

Very Touching tribute! Wonderful Post! Have a great day!
Rampdiary | Fineartandyou | Beautyandfashionfreaks 

MELODY JACOB said...

Lovely post! Thanks for sharing and happy new month! How has your week been? I'd love for you to check out my latest blog post.

RÔ - MEU DIÁRIO said...

Gostei do blog, mas também dos comentários. Tem até um doutor que traz amantes de volta. Eu não quero me consultar com ele e nem com ninguém. Prefiro dar minhas cabeçadas para aprender com elas.
Um beijo e, SIGAM O MEU BLOG.
Um beijo.